تعبیر خواب پ

تعبیر خواب حرف پ

پیغام رساندن

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید برای کسی پیغام می برید ، علامت آن است که معاشرانی خوب خواهید داشت و در محیطی دور از اختلاف زندگی خواهید کرد .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند برای کسی پیغام می فرستد ، نشانة آن است که در اثر بی توجهی به خواسته های نامزد خود ، او را از دست می دهد .

پیشی گرفتن

محمد بن سیرین گوید:

اگر دید در کاری بر کسی پیشی گرفت از کارهای دین، مثل عبادت یا حج و غزا و آن چه بدین ماند، دلیل که در آخرت رستگاری یابد و او را نزد خدای تعالی ثواب است. اگر از کسی بر کار دنیائی پیشی گرفت، دلیل که عز و اقبال و مال یابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پیشی گرفتن درخواب  در کارهای خیر و صلاح، دلیل بر خیر و صلاح دو جهانی است.

اگر دید پیشی گرفت در کار شر و فساد، دلیل کند بر فساد دو جهانی.

پیشه

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند پیشه خود را رها کرد و به پیشه از آن بهتر مشغول شد، دلیل که کارش و حالش بهتر شود و در کسب و کار وی نیکی پدید آید. اگر دید که پیشه های گوناگون همی کرد، اگر آن پیشه ها نیکو است، دلیل بر خیر و نیکوئی کار کند. اگر بد است، دلیل بر شر و بدی است. اگر دید بعضی از پیشه ها بد است و بعضی نیک، هر کدام قوی تر است حکم بدان کنند.

پیشواز

لوک اویتنهاو می گوید :

پیشواز کردن مهمان ناخوانده

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید جمعی به پیشواز شما آمده اند ، علامت آن است که میان آشنایان و بیگانگان شهرتی به دست می آورید .

۲ـ اگر خواب ببینید خود به استقبال کسی می روید ، علامت آن است که طبخ خونگرم سازش پذیری شما با دیگران ، جواز ورود شما به هر مکانی خواهد بود .

پیشرفت

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب مشاهده کنید که در شغلتان پیشرفت کرده‏اید، یعنی به مقامات بالایی دست پیدا خواهید کرد. اگر خواب ببینید اطرافیانتان در کارهایشان پیشرفت کرده‏اند، به معنی آن است که رابطه‏ی نزدیک‏تری با دوستانتان برقرار خواهید کرد.

پیشخدمت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پیشخدمت در خواب ، علامت آن است که به لذات حقیر تن خواهید داد و پاکی درون خود را آلوده خواهید ساخت .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند پیشخدمت رستورانی شده است ، علامت آن است که عاشق مردی خوش گذران خواهد شد .

۳ـ دیدن پیشخدمتی نامرتب و عصبانی در خواب ، علامت آن است که افرادی خود را به خانة شما دعوت خواهند کرد .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب خود را پیشخدمت دادگاه ببیند، نشانه‏ی انجام کارهای بیهوده است. اگر در خواب با یک پیشخدمت دادگاه دعوا بگیرد، به این معنا است که در قبال انجام کارهای خوب پاداشی به شما نمی‏دهند.

پیش بند

مولف گوید:

دیدن پیشانی بند زرد دلیل بر دندان درد و سر درد می باشد

پیشانی

محمد بن سیرین گوید:

پیشانی در خواب ، قدر و جاه است. زیرا که موضع سجده باریتعالی است و بعضی گویند پیشانی، دلیل بر فرزند است که از اهل بیت او توانگر شود. اگر بیند بر پیشانی او نشانی بود، دلیل که خداوندش در پاک دینی و پرهیزکاری مشهور شود. اگر بیند کسی زخمی بر پیشانی او زد و خون روان شد، دلیل که قدر و جاهش زیاده شود. اگر بیند پیشانی او کوچک شد، تاویلش به خلاف این است. اگر دید که پیشانی او را حال خود بگشت، دلیل که زیانی به وی رسد. اگر دید بر پیشانی او مو رسته است، دلیل که وام دار شود. اگر دید آن موی سرخ یا سفید است، دلیل که وامش از جهت عیال است. اگر بیند پیشانی او آماس داشت، دلیل که مالش زیاده شود. اگر دید از پیشانی او مار یا کژدم یا چیزی دیگر بیرون آمد، دلیل که او را الم و رنج رسد.

جابر مغربی گوید:

اگر کسی دید بر پیشانی یک چشم داشت، دلیل که به کار کدخدائی خود پندار شود. اگر دید در پیشانی چشمهای بسیار داشت، همین دلیل کند، که او را مصالح خود پنداری تمام است. اگر دید بر پیشانی وی خطی سبز نوشته است، دلیل که او فرزندی آید عالم و پارسا. اگر دید بر پیشانی او آیه رحمت نوشته است، دلیل که عاقبت را محمود کند و مرگ او بر شهادت است. اگر بیند بر پیشانی او آیه عذاب نوشته است، دلیل که عاقبتش محمود نباشد و تاویلش به خلاف این است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پیشانی در خواب بر شش وجه است.

اول: جاه و قدر.

دوم: عز و بزرگی.

سوم: فرزند ثروتمند.

چهارم: معیشت محمود.

پنجم: دیانت.

ششم: جود و نیکی واحسان.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در محاورات روزمره زیاد راجع به پیشانی صحبت می شود. مثلا می گویند (هر چه بر پیشانیش نوشته همان می شود) یا (فلانی پیشانیش بلند است) یعنی آدم خوشبخت و سعادتمندی است. از این قبیل ضرب المثل هائی است که در همه آن ها پیشانی را نشانه بخت و سرنوشت شناخته اند. در خواب نیز پیشانی نشانه قدر و منزلت بیننده خواب است. ابن سیرین استدلال می کند که چون پیشانی محل سجده حضرت باریتعالی است در بدن آدمی موضعی ارزشمند است.برخی از معبران می گویند پیشانی فرزند است و برخی هم پیشانی را نماینده شانس و بخت بیننده خواب می دانند که البته دومی درست است. چنان چه در خواب ببینیم پیشانی بلند و صاف و روشنی داریم که هیچ خط یا لکه ای بر آن دیده نمی شود آینده ای روشن در پیش داریم و راهی هموار پیش روی ما قرار می گیرد که بدون زحمت و به آسانی پیش می رویم. اگر بر پیشانی خود لکه ای از خون یا نشان دیگری که کراهت انگیز نباشد دیدیم که در مقام و منزلت تا جائی پیش می رویم و بزرگ می شویم که انگشت نما می گردیم و مردم همه درباره ما سخن می گویند ولی اگر دیدید که پیشانی شما کوچک شده و منظره ای نا مطلوب و زشت پیدا کرده باید نگران آینده باشید. اگر دیدید که پیشانی شما شکل طبیعی خود را از دست داده زیانی متوجه شما می شود. اگر بر پیشانی موی رسته بود بیننده خواب وام دار و مقروض می شود. اگر کسی در خواب ببیند که بر پیشانیش موی رنگین با رنگ های غیر معمول روئیده خانواده اش چنان خرج گزافی بر او تحمیل می کند که مقروض و بدهکار می شود. اگر کله یا زخم و یا زگیل زشت و کراهت انگیزی بر پیشانی بود بیننده خواب غمگین می شود. اگر بر پیشانی شما چیزی نوشته بود که حتی نتوانستید بخوانید در آینده صاحب فرزندی سرنوشت ساز خواهید شد.

آنلی بیتون می‏گوید:

داشتن پیشانی زشت در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که مشکلات گریبان شما را خواهد گرفت. داشتن پیشانی صاف و زیبا در خواب ، بیانگر موفقیت در انجام کارهای شما است. بوسیدن پیشانی دیگران در خواب ، به این معنا است که رفتار ناپسند شما باعث ناراحتی دیگران می‏گردد.

 

پیسی

بیماری که بر اثر آن لکه های سپید در بدن پدید آید و آن را خلنگ وابلق و خالدارکند

محمد بن سیرین گوید:

پیسی در خواب ، مال و توانگری است. اگر بیند تن او پیس شد، دلیل که به قدر آن مال و نعمت یابد و بعضی از معبران گویند: پیسی در خواب میراث است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پیسی در خواب بر چهار وجه است.

اول: مال.

دوم: میراث.

سوم: منفعت.

چهارم: پیش آمدن کار مشکل.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند با مردی پیس او را صحبت بود، اگر آن مرد مصلح و مستور است، دلیل که او را منفعت آخرت بود. اگر آن مرد مفسد و بخیل است، دلیل که او را از حرام منفعتی رسد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

چنانچه در خواب ببینیم که صورتمان لکه آورده و پیس شده است شرمگین می شویم و رازی از ما فاش می گردد که موجب خجلت و سرافکندگی ما می گردد. اگر دست ما پیسی داشت کار زشتی مرتکب می شویم که باز موجب خجلت می شود. این تعبیربرای دست راست است. برخی از معبران نوشته اند پیسی در خواب میراث است اما درست نیست و شرم و راز صحت دارد.

پیروزی

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب بینید که در جنگی پیروز شده‏اید، نشان‏دهنده‏ی رسیدن به موفقیت‏های کوتاه مدت است.

هانس کورت می‏گوید:

پیروزی در انجام کارها، در خواب بیانگر آن است که مقابل دشمنانتان ایستادگی می‏کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: